Deutsche Version
Im Rahmen des Italian Global Series Festivals wurde in der Kategorie “Beste Dramaserie” das britische romantische Drama Mixtape vorgestellt. Nach der Weltpremiere der ersten beiden Folgen sprechen wir mit Florence Hunt, bekannt aus Bridgerton, und ihrem On-Screen-Partner Rory Walton-Smith. Die beiden verkörpern die jüngeren Versionen der Protagonisten, die in der Serie von Teresa Palmer und Jim Sturgess gespielt werden.
In eurer neuen Serie Mixtape spielt ihr beide die jüngeren Versionen der Hauptfiguren. Könnt ihr mir erzählen, wie ihr euch diesen Rollen genähert habt? Wurdet ihr von Gesprächen mit Teresa Palmer und Jim Sturgess beeinflusst? Oder hattet ihr eher das Gefühl, dass ihr die Figuren selbst definieren konntet, immerhin spielt ihr ihre „Ursprungsgeschichten“? In gewisser Weise seid ihr also die Originale.
Florence: Ich spreche jetzt einfach mal für uns beide: Wir wurden erst gecastet, nachdem der Hauptteil schon abgedreht war. Deshalb hatten wir gar keine Gelegenheit, uns mit Teresa oder Jim dazu auszutauschen. Aber ich glaube, gerade bei meiner Figur ist das auch gar nicht so wichtig – sie verändert sich so stark. Ihr passiert so viel… was du wahrscheinlich noch nicht gesehen hast.
Leider konnte ich bisher nur die ersten beiden Folgen sichten.
Florence: Dann spoilere ich nichts. Aber wirklich, es passiert so viel, dass sie fast zu einer ganz anderen Person wird, sogar was ihr Äußeres betrifft. Ihre Haare sehen anders aus, sie spricht anders. Und das zeigt, wie sehr sie sich innerlich verändert hat. Es war also gar nicht notwendig, sie eins zu eins gleich darzustellen. Wir haben beide natürlich das Buch gelesen, und Lucy Gaffney, die Regisseurin, hat uns sehr eng durch den Prozess begleitet. Ich habe diese Unschuld in Alison gefunden, so wie Teresa auch, finde ich. Das war ganz wichtig zu spielen, denn die Tragik ihrer Figur liegt ja darin, dass sie so viel durchmachen muss. Sie gerät in eine sehr schwierige Familiensituation, bleibt aber trotzdem ein liebenswerter, warmherziger Mensch. Sie wird einfach vom Leben in die falsche Richtung gedrängt, obwohl sie zu so viel mehr bestimmt ist. Diese Unschuld, die haben wir beide gefunden. Und es hat funktioniert, was sicher auch an Lucys Regie lag.
Rory: Ja, bei mir war’s am Anfang natürlich stressig. Ich wollte den Akzent richtig hinbekommen, seine Körperhaltung, seine Art zu sprechen… Dann habe ich erfahren, dass er – also Jim – sich tatsächlich die Casting-Tapes angeschaut hat und auch mitentschieden hat. Als ich dann die Rolle bekam, war das wie eine Bestätigung: „Okay, der Typ, den ich darstellen soll, glaubt an mich.“ Ich hab dann einen Tag lang am Set zugesehen, wie er arbeitet, und dachte: „Okay, ich bin gar nicht so weit weg davon.“ Und dann hab ich einfach gehofft, dass es klappt. Ich hatte das Gefühl, ich musste gar nicht so viel „spielen“. Lucy hat sehr klar gemacht, wohin die Figur gehen soll. Alisons Figur ist komplexer, weil sie sich so sehr verändert. Aber bei mir und Jim ging es eher darum, das Musikalische in der Figur zu bewahren und das Ganze natürlich wirken zu lassen. Ich glaube, diese Essenz haben wir beide eingefangen.
Florence: Also, haben wir die Figuren zu unseren eigenen gemacht?
Rory: Oh mein Gott, ja. Jim hat mir sogar eine Karte geschrieben – eine Woche nachdem er mit dem Dreh fertig war. Da stand drauf: „Viel Glück, Rory. Dan gehört jetzt dir.“ Und ich dachte nur: „Okay, perfekt.“ Ich hab den Druck losgelassen und mein eigenes Ding draus gemacht. Und ab da hatte ich das Gefühl: Jetzt habe ich meine Version dieser Figur gefunden.
Apropos Erfahrung: Florence, du hast mit deinen 18 Jahren ja schon einiges an Schauspielerfahrung. Rory, für dich ist das dein erster größerer Auftritt nach zwei Kurzfilmen, oder? Wie war eure Dynamik am Set – Florence mit mehr Schauspielerfahrung, Rory mit mehr Lebenserfahrung?
Rory: Wir haben uns echt gut verstanden. Schon beim Casting hatten wir eine gute Chemie miteinander.
Florence: Ja, ich hatte mit vielen Jungs gelesen, und wir waren das letzte Duo. Und sofort dachten wir beide: Das fühlt sich richtig an.
Rory: Als wir dann in Dublin ankamen, war diese Freundschaft schon da. Das hat mir sehr viel Druck genommen. Klar, es war anfangs überwältigend, schließlich war alles neu. Unsere erste Szene war direkt in einem Underground-Musikclub – mit Tanzen. Und ich war mega nervös. Ich wusste nicht mal, wo ich hinschauen sollte.
Florence: Das war sein erstes Mal tanzen ohne Musik! Also wurde er wirklich ins kalte Wasser geworfen. Und selbst für mich war das nicht so einfach…
Rory: Überall Rauch, Licht, keine Musik, nur jemand auf der Bühne, der Tanzschritte vormacht. Ich hab mich einfach an Flo orientiert.
Florence: Ich hatte zwar mehr Set-Erfahrung, aber was Figurenarbeit angeht, war auch für mich vieles neu. Und weil wir uns gut verstanden, konnten wir uns gegenseitig durch diese Erfahrung tragen. Ich hab auch viel von Rory gelernt, es war wirklich bereichernd.
Rory: Ja, definitiv. Wir haben beide viel voneinander gelernt. Sie hat mir total geholfen.
Habt ihr Beispiele? Was genau habt ihr voneinander gelernt?
Florence: Ich fand Rorys Darstellung von Dan einfach unglaublich natürlich. Und das hat mir beim Spielen von Alison geholfen, diese Chemie ist so wichtig. Er war so echt, dass es sich für mich auch natürlich angefühlt hat. Wenn Lucy „Action“ sagte, fühlte es sich nicht nach Schauspiel an.
Rory: Es war eher, als hätten wir „den Vibe“ gefunden. Man wusste einfach, wohin es geht.
Florence: Diese Freundschaft, die wir aufgebaut haben, hat sich ausgezahlt. Es war einfach einfach, das ist mein Punkt.
Rory: Und ich war einfach beeindruckt, wie professionell Flo war, von Anfang an. Im Hotel haben wir rumgealbert, und dann, zack, am Set war sie voll da. Ich war echt beeindruckt. Wir haben eine tolle Verbindung gefunden. Ich hab viel von ihr gelernt.
Und diese Chemie sieht man sofort auf der Leinwand, wenn ich das sagen darf. Florence, Mixtapes waren in deiner Generation nicht mehr so angesagt, aber die Serie zeigt, wie wichtig Musik für unsere Selbstwahrnehmung ist. Hattest du eine eigene Playlist oder einen Künstler, der dir beim Dreh geholfen hat?
Florence: Ja, wir haben tatsächlich eine 80er-Mixtape-Playlist bekommen. Je nach Szene hab ich dann bestimmte Songs gehört, um in Stimmung zu kommen, zum Beispiel Nick Drake, um ruhig zu werden. Oder „Damaged Goods“ auf voller Lautstärke, wenn ich Energie gebraucht habe. Das hat wirklich geholfen. Musik erzählt Geschichten, die man mit Worten oft nicht ausdrücken kann. Für mich ist Musik generell sehr wichtig, also war es toll, eine Figur zu spielen, der es genauso geht.
Rory, in den 90ern gab’s ja noch Mixtapes. Hast du diesbezüglich persönliche Erinnerungen, bevor die CDs kamen?
Rory: Absolut gar keine. Mein erstes Gerät war so ein kleiner iPod. Das zählt doch als relativ neu, oder?
Ich habe gestern beim Screening übergehört, wie du gesagt hast, du wärst völlig hilflos oder unbrauchbar mit Kassetten. Stimmt das?
Rory: Komplett. Dan in der Serie ist ja ein echter Mixtape-Profi – im Buch macht er sogar selbst Mixtapes und verkauft sie. Ich dachte: „Kann ja nicht so schwer sein.“ Aber unsere Produktionsdesignerin Loretta hat’s mir gezeigt – und ich war einfach schlecht. Sie saß da, Kamera lief, und sagte: Pause. Rückspulen. Pause und Play gleichzeitig. Und ich hab’s einfach nicht hinbekommen. Die schnelle Schnitte im Film haben mich echt gerettet. Zwei Tage später hatte Flo ihre Mixtape-Szene…
Florence: Ich war ungefähr zwei Stunden besser als Rory.
Rory: Alle so: „Wow, sie ist ein Naturtalent.“ Aber gut – ich glaube, ich hab’s trotzdem irgendwie geschafft.
Gab es die echten Mixtapes aus der Serie wirklich? Mochtet ihr die Musik eurer Figuren?
Rory: Ich hatte’s am Anfang schwer. Ich bin total mit Pop aufgewachsen. Beim Entwickeln der Figur musste ich mich richtig in die Musik reinhören. Inzwischen hab ich eine eigene Playlist, 90 Songs. Wenn ich in Stimmung bin, läuft die beim Kochen. Ein paar Songs sind echt hängen geblieben.
Florence: Ich war seltsamerweise schon vor dem Casting voll in den 80ern drin. Mein Vater ist riesiger Musikfan, wir haben viel The The gehört, also Musik aus der Ära. Als dann das Casting kam, war ich schon mittendrin. Auf dem Weg zum Vorsprechen haben wir im Auto 80er-Songs gehört. Es war, als hätte das Universum das geplant. Ich hatte quasi monatelang unbewusst geübt.
Gibt es eine physische Version der Mixtapes?
Florence: Von denen, die wir uns in der Serie geben? Ich habe keins, aber ich hätte total gern eins!
Rory: Wir könnten das echt machen. Wäre ein tolles Souvenir. Wir mussten die Titel ja sogar von Hand auf das Tape schreiben.
Noch eine letzte Frage: Wenn ihr zehn Stunden lang im Stau auf Promotour feststeckt – wer wäre der DJ, und warum?
Florence: Ich zwinge Rory einfach dazu, mich DJ sein zu lassen.
Rory: Ich glaube, da musst du nicht viel zwingen. Ich bin eher so: „Mach du einfach, ich hör alles.“ Aber zehn Stunden sind schon lang…
Florence: Ich hab viele Playlists, unterschätz mich nicht!
Du magst seinen Musikgeschmack also nicht?
Rory: Sie kennt ihn ja gar nicht! Es ist alles dabei.
Florence: Stimmt, wir haben noch nie Musik ausgetauscht.
Rory: Lag wohl daran, dass ich Spotify nutze und sie Apple Music.
Florence: Aber ich glaube, unser Musikgeschmack ist schon ähnlich.
Rory: Ja, du hast mich total auf Billie Eilish gebracht während des Drehs. Also zehn Stunden Billie, why not?
Florence: Wir machen einfach Billie auf Dauerschleife. Vielleicht ist das Staffel zwei: The Billie Eilish Spin-off.
Klingt großartig – vielen Dank euch beiden!
Zu den Personen
Florence Hunt wurde am 2. Februar 2007 in England geboren. Nach ihrer Schauspielausbildung im Rahmen des britischen Television Workshop gab sie 2020 ihr Debüt als jüngere Version von Katherine Langfords Figur „Nimue“ in der Netflix-Produktion
Cursed. Im selben Jahr übernahm sie eine prominente Rolle als Hyacinth Bridgerton in der erfolgreichen Netflix-Serie
Bridgerton. Mittlerweile baut sie ihr – für eine 18-Jährige bereits beachtliches – Schauspiel-Resümee kontinuierlich aus. Neben ihrer Rolle in
Mixtape sind bereits weitere Projekte in Planung, darunter ihr Langfilmdebüt in Lance Hammers Queen at the Sea.
Mit 35 Jahren kam Rory Walton-Smith im Vergleich zu Florence Hunt relativ spät zur Schauspielerei. Vor seiner Rolle in Mixtape sammelte er erste Erfahrungen in den beiden Kurzfilmen It Feels Like This (2021) und Low Punches (2023). Seiner überzeugenden Performance in Mixtape tat dies jedoch keinen Abbruch.
English version
In your new series Mixtape, you both play younger versions of the main characters. Can you walk me through the process of bringing those roles to life? How much of your performance was influenced by conversations with Teresa Palmer and Jim Sturgess? And to what extent did you feel you could define the characters for yourselves, since technically you’re playing their origin stories, right? In a way, you’re the originals.
Florence: Yeah, we are, that’s right. Well, I’m speaking for both of us here, but we were both cast after they had already filmed, so we didn’t get the chance to talk about it in any sense. But I think, especially my character, like, she changes so much. So much happens to her, which you probably haven’t seen yet.
No, unfortunately I was only able to see the first two episodes.
Florence: I won’t spoil it for you. But so much happens to her that she kind of becomes this different person, even in terms of vanity. Her hair’s different, her accent’s different, which kind of signifies how much she’s changed in her own mind. So I think it didn’t need to be the exact same person because she changes so much. Also, we both obviously read the book, and Lucy Gaffney, the director, helped us through the whole process. And we found that innocence in Alison, which I think Teresa also did. That was really important to play, because it kind of, the whole sadness of her character is that she has so much happening to her. She’s brought into this unfortunate family situation, but yet she’s genuinely a kind, warm person. But she’s kind of in the hands of the wrong things in life and she’s destined for more. So yeah, we both found that innocence, and it happened to work, which I think was probably props to Lucy Gaffney, the director.
Rory: Yeah, for me, I was obviously stressed at the start. I wanted to get the accent right, I wanted to get his kind of physicality down. And then I found out that he was actually kind of—he was cute. He looked at the tapes, the self-tape auditions and stuff, and he kind of had a say. So when I got the role, I had the satisfaction that he had basically said, yeah, this is the person I relate to, this is the person who I think could play me. So I kind of went into it thinking, okay. And then I had like one day where I watched him on set, saw how he was doing things, and I was like, Oh, do you know what? Okay. I’m kind of similar there. And yeah, it was just like, I had my fingers crossed that it was going to work. I think there wasn’t much for me to do really. You know, Lucy Gaffney made sure that we both kind of knew where we were going with the character. And obviously Alison’s a bit different because she had so many differences. But with me and Jim, it was just kind of keeping that music, that musical feeling and just kind of keeping it grounded and natural. I think we both got that essence.
Florence: Did we claim the characters as our own?
Rory: Oh my God, yeah. And I got given a card by Jim about a week into filming when he had stopped. And it said, Good luck Rory, Dan is yours now. Like, good luck. And I was just like, right, okay, perfect. I’m just going to forget the pressure and just do my own thing. And that’s when I felt like, okay, I’ve got my version of the character.
That’s very nice. Speaking of experience, Florence, you’ve already built quite a résumé at only 18. And Rory, this marks your first major role outside of two short films, if I’m not mistaken? Could you talk a bit about your on-set dynamic, Florence bringing more acting experience, Rory bringing more life experience? How did that influence how you worked together in scenes?
Rory: Well, we got on really well. We had a chemistry series quite early on for the audition process, and we got on really well.
Florence: We felt we were a good fit when we had done it, because I had read with many different boys, and we were the last combination. And straight away we were just like, this feels right.
Rory: Yeah, and then by the time we got to Dublin and started filming, there was kind of this friendship already there. So that took away most of the pressure for me, really. It was overwhelming, obviously. It’s like, what the hell? But I remember the first scene we did was in this kind of underground music venue, and it was kind of a dancing scene. So the pressure was on. And I remember Flo, you said, Oh no, this is crazy, because I was freaking out. I was looking around, I didn’t know where to look.
Florence: It was his first experience pretending to dance to music when there was no music. So he was thrown straight in the deep end. Even for me it was not that easy…
Rory: I was like, smoke everywhere, lighting everywhere. I’m like, Oh my… so this is how this is.
So you didn’t even have background music?
Rory: No, we had someone on the stage doing some moves, that was it. Seeing Flo and following her lead was helping me.
Florence: Yeah. I think, obviously, I had experience on sets. But in terms of character and trying to portray different characters, it was a new experience for me as well. So even though Rory’s first day on set was his first day on a set ever, I didn’t feel too far off myself. And I think having this friendship, we were able to kind of guide each other through it. And I learned so much from Rory. It was a really great experience.
Rory: Yes, we’ve learned a lot from each other, for sure. She’s definitely guided me through.
Can you give some examples? What specifically have you learned from each other?
Florence: Yeah. I just love the way Rory portrayed Dan. It was just so, so natural. And it helped me playing Alison, I think it’s so important to have personal chemistry with whoever you’re acting with, it really helps your performance. And Rory was just behaving so naturally that it just felt so natural. So even though Lucy would say “action,” it wasn’t, it didn’t feel like a dive in, you know?
Rory: It’s kind of like we found the vibe. You know where you’re going.
Florence: We worked hard on this friendship and it worked out. And it was easy, that’s my point. It was very easy with him.
Rory: I just loved how professional Flo was, like right from the start. We were kind of messing about in the hotel for days before June, and I was like, Oh, okay, she’s really fun. And then all of a sudden, she just completely transformed. And I was just in awe of her performance and the way we kind of found the connection. Yeah, I think it was a very good experience. I’ve definitely learned a lot from her.
Nice. And that chemistry really translates on screen, if I may say so. Florence, while mixtapes may not have been your generation’s go-to for music, the show reminds us how powerful a role music plays in expressing ourselves. Was there a personal playlist or artist you leaned on during filming to wind down or get into character?
Florence: Yeah, well, I was given a mixtape playlist of 80s songs. So people were guiding us through it. And I used to listen to, depending on the scene, I’d kind of get myself in the mindset with an 80s song. I’d get ready to Nick Drake. Damaged Goods was like, if I had to be pumped up, I would slam Damaged Goods on the highest volume setting on my phone. It’s a great song. But yeah, I think it genuinely really helps, especially with getting into these characters. It helps so much because music tells a story you can’t put into words. For me, music is so important in my life. So it was amazing to have a character where music was such an important part of her life as well. I was guided through my 80s music playlist.
Rory, in the mid-90s, cassettes and mixtapes were still around. Do you have any personal connection to them or cherished memories from that time, before CDs took over?
Rory: Absolutely zero. The first thing I got was one of the little iPods. That’s kind of new, right?
I overheard you at the screening yesterday saying you were absolutely useless with cassettes. Can you elaborate on that?
Rory: I couldn’t do it to save my life. There’s this whole massive compilation. Obviously, the whole point of Dan is that he knows his way around a cassette. In the book, he actually makes these mixtapes and sells them to people. He had to be a master at it. I went in thinking, Well, it can’t be that hard. Loretta, our production designer, started showing me how to do it. I was useless. It’s hard though. She was sat there, we had the camera here, she would go: pause, rewind, pause and go together. I just could not get it down. Obviously, the snappy editing helped me drastically. Two days later, Flo had her little mixtape scene…
Florence: I got two hours better at it than Rory.
Rory: Everyone was like, Oh, she was a natural. Great. But well, I think I still kinda pulled it off.
Do the actual mixtapes your characters use exist in real life? Did you enjoy the music your characters listened to on screen?
Rory: I had a bit of a tricky time. It’s been very pop-heavy my whole life. Especially when I was trying to develop the character, listening to all that music, I really had to put the speaker on and just listen, and listen, and listen. Since filming, I have a whole playlist to myself. I’ve got 90 tracks on it now. It’s really good. I don’t always listen to it, but when I’m in the mood, I sometimes get into these 80s moods, like when I’m cooking and stuff. Some of them have definitely stuck with me. It’s been an adjustment, for sure.
Florence: Weirdly, I got into 80s music before I got the audition. My dad is a huge music fan. We would always listen to things like The The, which is maybe before the 80s, but they’re from around that era. When the audition came through, it was exactly when I was really getting into 80s music. I remember going down for my audition and me and my dad were playing 80s songs in the car. Actually, weirdly, I feel like the universe meant that to work together. It was like I started homework without even realizing, months before the show. So it all fell into place.
Is there a definitive, physical version of the mixtape in existence?
Florence: Of the ones we were giving to each other? I haven’t had them. I’d love one.
Rory: We could actually do that. That would be a fun souvenir. We had to physically write them out on the mixtape. Let’s do a fun thought experiment to wrap things up: If you were stuck together in traffic for a 10‑hour round trip for your promo tour, who would be the DJ, and why?
Florence: I’m bullying Rory into letting me be the DJ.
Rory: I don’t think you’d have to do much bullying, I’m very much like, “You just take the lead, and I’ll listen to whatever.” Ten hours is a long time though.
Florence: I know, but I have a lot of playlists, you’re underestimating me. And you don’t approve of his music taste?
Rory: She doesn’t even know my music taste, it’s everything.
Florence: I have no idea, because we’ve never actually shared music.
Rory: Well, it’s been a huge distance, because I’m Spotify and she’s Apple Music.
Florence: I think we do have very similar music tastes.
Rory: Yeah, for sure. You did introduce me to Billie Eilish while we were filming, big time. Billie Eilish for 10 hours is my answer.
Florence: We’ll just polish Billie’s songs, that’s fine. Maybe that’s season two: the Billie Eilish spin-off.
That sounds perfect, thank you both so much for your time!